top of page

RETAIL RENDEMENT VERHOOGT DE EFFECTIVITEIT VAN JE PROMOTIES

Als je een retailer bent met een regionaal of landelijke winkelnetwerk, dan weet je het. Het wekelijkse aantal promoties wordt steeds groter. Deze stijging hebben we nodig om traffic te generen en daarmee de omzet van de winkels op peil te houden. Echter, het gevolg hiervan is dat het promotie aandeel van je omzet stijgt en daarmee komt de marge onder druk te staan. De oplossing die nu vaak wordt gekozen is nog meer promoties te doen of nog dieper af te prijzen.

​

Door deze constante workflow zien we:

  • de aandacht gaat steeds meer naar de dagelijkse operatie van de goederenstroom;

  • de folders zijn voorspelbaar geworden en vaak een herhaling van vorig jaar;

  • we analyseren niet meer het effectiviteit van de verschillende promoties.

​

Uit onderzoek blijkt dat met 75% van de promoties geen geld wordt verdiend!

 

Door de juiste promoties te selecteren ben je in staat om:

De omzet te verhogen zonder dat dit marge kost of de marge te verhogen zonder dat dit omzet kost. 

​

Wil je dat het rendement van de promoties met 20% wordt verhoogd?

​

​

Retail rendement is exclusief partner van Formulate.app, de nr. 1 AI oplossing voor evaluatie, voorspelling en planning van promoties. De Formulate tool analyseert alle verkopen en promoties en maakt de echte lift in omzet en marge inzichtelijk. Zo zie je in één oogopslag of en hoeveel deze promotie heeft opgebracht. Lees meer over de Formulate tool.

​

De beste resultaten bereik je door de tool te integreren in het huidige promotieproces. Retail Rendement maakt inzichtelijk waar jouw promotieproces geoptimaliseerd kan worden om het maximale uit de tool te halen. Daarnaast verzorg ik voor de implementatie van het nieuwe promotieproces in jouw organisatie. 

​

Samen zorgen we ervoor dat data gedreven werken de nieuwe standaard wordt in jouw promotieproces.

 

 

​

​

RETAIL RENDEMENT VERHOOGT DE EFFECTIVITEIT VAN UW WINKEL

Iedere dag verandert de consument een klein beetje en ook het productaanbod verandert doorlopend. De markt is dus constant in beweging. Of je nu een landelijke winkelketen bent of één winkel hebt, het effect is hetzelfde. Nadat de winkel een aantal jaar open is, zie je dat de winkelomzet niet meer meer doorgroeit ondanks dat je de nieuwste producten in je winkel hebt staan. De omzet stagneert terwijl jouw kosten wel door stijgen. Hierdoor komt het winkelrendement onder druk te staan.

 

Een winkelconcept heeft periodiek onderhoud nodig om voor jouw bestaande klanten interessant te blijven en ook om nieuwe klanten aan te trekken.

Een winkel met achterstallig onderhoud herken je door:

  • consumenten kopen steeds dezelfde producten;

  • consumenten kunnen “nieuwe” producten niet vinden;

  • te veel ruimte voor langzaam verkopende producten.

 

Herken je dit?

​

Retail Rendement heeft het Winkel Onderhoud Cyclus model ontwikkeld. Met dit model plan je de evaluatie en optimalisatie momenten voor jouw winkel in zodat je winkel altijd optimaal inspeelt op de customer journey van jouw klanten.

 

Winkeloptimalisatie:

De consument bezoekt jouw winkel op verschillende momenten in zijn customer journey. Hij kan dus tijdens hetzelfde bezoek zowel kijken, zoeken en kopen. Jouw winkel moet dus optimaal zijn ingericht zijn om de klant iedere keer weer te bedienen.

Weten welke schapmeters de top meters zijn en welke meters geld kosten is een eerste stap om de omzet en het winkelrendement te verhogen. In de volgende stappen wordt het steeds duidelijker hoe de winkel optimaal in te richten en het rendement te verhogen.

​

Wil je dat het rendement van de winkel met 5 tot 10% wordt verhoogd?

 

Retail Rendement werkt met een beproefde methode voor evaluatie, voorspelling en planning van winkeloptimalisatie. Samen zorgen we ervoor dat data gedreven formule management de nieuwe standaard wordt in jouw winkelnetwerk.

 

 

Services_Promo
Interim en Consultancy

Interim management

In de 20 jaar die ik in de retail actief ben, heb ik als manager bij verschillende bedrijven gewerkt. Allen marktleiders in hun branche. Hoewel de Doe Het Zelf-branche een andere dynamiek heeft dan bijvoorbeeld de Drogisterij, zie je veel overeenkomsten. De bedrijven sturen hard op resultaat en de snelheid van werken en beslissen is hoog. Wanneer er op management niveau een vacature ontstaat of er tijdelijk uitval is, wil je graag snel een oplossing. Iemand die de klappen van de zweep kent en direct kan doorpakken. Ik help je graag met de tijdelijke invulling van deze functies in category management of formule management.

Expertise

De consument en de consumentenmarkt is volop in beweging en vraagt van jou als ondernemer dat je continu meebeweegt. Om deze extra inspanning te leveren is kennis en tijd noodzakelijk.

De inhoudelijke kennis is vaak in de organisatie aanwezig, maar wordt beperkt gebruikt door de focus op het eigen werk of bijvoorbeeld omdat er geen platform is waar de kennis gebundeld en omgezet wordt in strategie of actieplannen. 

Wilt je meer weten? Ik vertel graag over mijn aanpak met behulp van een intern High Impact Team (HIT) met grip op de uitkomst.

 

Project management

Een concept bedenken om een nieuw product of assortiment te presenteren is de start van een ingewikkelde puzzel. De puzzel wordt helemaal ingewikkeld wanneer je plan een nieuw winkel concept is. De complexiteit van een landelijke uitrol zit niet alleen in de snelheid die je wilt maken en de beheersing van de kosten. Vooral de grote variatie in vorm en metrage van de winkels en het beheersbaar kunnen aansturen van het assortiment zijn vaak obstakels waardoor het succes van het nieuwe concept geremd wordt. Ik vertel graag over mijn aanpak hoe een succesvol projectteam te creëeren die een concept ontwikkeling of uitrol on time en in budget realiseert.

bottom of page